Bezpieczne podróżowanie
Zobacz jak świat, a my razem z nim, przygotowaliśmy się, byś bezpiecznie podróżował zgodnie z nowymi wytycznymi.
-
Przed Podróżą
Zapoznaj się z przepisami wjazdowymi i miejscowymi obowiązkami w państwach, do których planujesz podróż.
W czasie pobytu śledź regularnie informacje zamieszczone na stronie internetowej:- MSZ, w dziale Informacje konsularne pod adresem https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych.
- GIS, nt. aktualnych zagrożeń oraz ewentualnych wymaganych szczepień ochronnych lub profilaktyki antymalarycznej https://www.gov.pl/web/koronawirus.
Zapoznaj się z informacjami o tym, jak przygotować się do podróży zagranicznej dostępnymi na stronie https://www.gov.pl/web/dyplomacja/jak-przygotowac-sie-do-podrozy-zagranicznej.
Sprawdź, czy posiadasz aktualny dokument tożsamości [dowód osobisty, paszport], którym będziesz się posługiwał podczas podróży oraz niezbędne pozwolenia, wizy i opłaty.
Sprawdź godziny odlotu samolotu dzień przed zaplanowaną podróżą pod adresem www.coraltravel.pl/rozklad-lotow
Przyjedź na lotnisko odpowiednio wcześnie, aby w przypadku nadzwyczajnych okoliczności nie spóźnić się na samolot.
Odprawa biletowo-bagażowa zaczyna się przed odlotem:
3 godz. przelot samolotem Dreamliner,
2 godz. przelot czarterowy,
3 godz. przelot rejsowy.
Odprawa biletowo-bagażowa kończy się przed odlotem:
60 minut przelot samolotem Dreamliner,
40 minut przelot czarterowy,
60 minut przelot rejsowy.
-
Kierunek podróży
-
Wymagany test:
NIE JEST WYMAGANY -
Zwolnione z testu:
SZCZEPIENIE I TEST NIE SĄ WYMAGANE -
Dziecko:
TEST NIE JEST WYMAGANY -
Wymagany test:
NIE JEST WYMAGANY -
Zwolnione z testu:
SZCZEPIENIE I TEST NIE SĄ WYMAGANE -
Dziecko:
TEST NIE JEST WYMAGANY -
Wymagany test:
Nie jest wymagany -
Zwolnione z testu:
SZCZEPIENIE I TEST NIE SĄ WYMAGANE -
Dziecko:
Test nie jest wymagany -
Wymagany test:
NIE JEST WYMAGANY -
Zwolnione z testu:
SZCZEPIENIE I TEST NIE SĄ WYMAGANE -
Dziecko:
TEST NIE JEST WYMAGANY -
Wymagany test:
Nie jest wymagany -
Zwolnione z testu:
Szczepienie i test nie są wymagane -
Dziecko:
Test nie jest wymagany -
Wymagany test:
NIE JEST WYMAGANY -
Zwolnione z testu:
SZCZEPIENIE I TEST NIE SĄ WYMAGANE -
Dziecko:
TEST NIE JEST WYMAGANY -
Wymagany test:
NIE JEST WYMAGANY -
Zwolnione z testu:
SZCZEPIENIE I TEST NIE SĄ WYMAGANE -
Dziecko:
TEST NIE JEST WYMAGANY -
Wymagany test:
nie jest wymagany -
Zwolnione z testu:
SZCZEPIENIE I TEST NIE SĄ WYMAGANE -
Dziecko:
TEST NIE JEST WYMAGANY -
Wymagany test:
NIE JEST WYMAGANY -
Zwolnione z testu:
SZCZEPIENIE I TEST NIE SĄ WYMAGANE -
Dziecko:
TEST NIE JEST WYMAGANY -
Wymagany test:
nie jest wymagany -
Zwolnione z testu:
szczepienie i test nie są wymagane -
Dziecko:
test nie jest wymagany -
Wymagany test:
NIE JEST WYMAGANY -
Zwolnione z testu:
SZCZEPIENIE I TEST NIE SĄ WYMAGANE -
Dziecko:
test NIE JEST WYMAGANY -
Wymagany test:
NIE JEST WYMAGANY -
Zwolnione z testu:
SZCZEPIENIE I TEST NIE SĄ WYMAGANE -
Dziecko:
Test NIE JEST WYMAGANY -
Wymagany test:
NIE JEST WYMAGANY -
Zwolnione z testu:
SZCZEPIENIE I TEST NIE SĄ WYMAGANE -
Dziecko:
Test NIE JEST WYMAGANY -
Wymagany test:
NIE JEST WYMAGANY -
Zwolnione z testu:
SZCZEPIENIE I TEST NIE SĄ WYMAGANE -
Dziecko:
TEST NIE JEST WYMAGANY -
Wymagany test:
NIE JEST WYMAGANY -
Zwolnione z testu:
SZCZEPIENIE I TEST NIE SĄ WYMAGANE -
Dziecko:
TEST NIE JEST WYMAGANY -
Wymagany test:
NIE JEST WYMAGANY -
Zwolnione z testu:
TEST NIE JEST WYMAGANY -
Dziecko:
DO 18 LAT ZWOLNIONE ZE SZCZEPIENIA - Osoby dorosłe - muszą okazać zaświadczenie o ukończeniu pełnego cyklu szczepienia przeciwko COVID-19, tzn. Unijny Certyfikat Covid z kodem QR - wydrukowany w języku polskim i języku angielskim. Za pełny cykl szczepień uznaje się przyjęcie 2 dawek lub 1 dawki w przypadku szczepionki Jonhnson&Jonhnson. Ostatnia dawka musi zostać przyjęta co najmniej 14 dni przed podróżą.
- Dzieci do 18 lat są zwolnione z okazywania certyfikatów - nie muszą potwierdzać odbycia szczepienia.
- W Indonezji wszyscy mają obowiązek posiadania i używania aplikacji PeduliLindungi
- Podróżujący do Indonezji powinni posiadać wykupione ubezpieczenie podróżne na kwotę 100 000 USD, pokrywające koszty leczenia i kwarantanny na wypadek zachorowania na COVID-19
- Odwiedź https://visa-online.imigrasi.go.id/
- Zarejestruj się
- Wprowadź dane i prześlij wymagane dokumenty (osoba fizyczna/korporacyjna);
- Poczekaj na powiadomienie e-mail zawierające nazwę użytkownika i hasło.
- Złóż wniosek o wizę
- Zaloguj się przy użyciu nazwy użytkownika i hasła;
- Wybierz rodzaj wizy, o którą chcesz się ubiegać, wprowadź dane i prześlij wymagane dokumenty;
- Dokonaj płatności PNBP – płatności dokonuje się za pomocą pośrednika indonezyjskiego, nie można dokonać jej bezpośrednio; można również dokonać płatności za wizę bezpośrednio po przylocie na lotnisku – możliwa jest wypłata kwoty w bankomacie i uiszczenie jej przed przekroczeniem granicy;
- Jeśli wniosek zostanie zaakceptowany, powiadomienie zostanie wysłane e-mailem.
UWAGA: Od kwietnia 2022 r. obowiązują również wizy turystyczne on arrival dla obywateli RP. -
Wymagany test:
NIE JEST WYMAGANY -
Zwolnione z testu:
TEST I SZCZEPIENIE NIE SĄ WYMAGANE -
Dziecko:
TEST NIE JEST WYMAGANY
TURCJA
Od 01.06.2022 wjazd do Turcji możliwy jest bez żadnych ograniczeń - wszyscy podróżni, udający się do Turcji, nie muszą okazywać negatywnego wyniku testu w kierunku COVID-19 oraz Unijnego Certyfikatu Covid.
EGIPT
Od 17.06.2022 wszyscy podróżni udający się do Egiptu, nie muszą okazywać negatywnego wyniku testu w kierunku COVID-19 oraz Unijnego Certyfikatu Covid.
GRECJA
Od 2 maja 2022 r. Grecja zniosła ograniczenia wjazdowe.
Turyści z Polski, wylatujący na wakacje do Grecji, nie muszą już przedstawiać certyfikatów covidowych oraz negatywnych wyników testów.
Jedynym obowiązkiem pasażerów jest to, iż w poczekalniach na lotniskach, a także podczas lotów wymagane jest noszenie maski ochronnej.BUŁGARIA
Od 13 kwietnia 2022 r. Bułgaria zniosła ograniczenia wjazdowe.
Turyści z Polski wylatujący na wakacje do Bułgarii nie muszą już przedstawiać certyfikatów covidowych oraz negatywnych wyników testów.
HISZPANIA
Od 2 czerwca 2022 r. można podróżować do Hiszpanii bez żadnych ograniczeń, tj. bez okazywania certyfikatów szczepienia/ozdrowienia oraz bez negatywnych wyników testów.
W Hiszpanii nadal obowiązuje noszenie maseczki w ośrodkach ochrony zdrowia, szpitalach, aptekach oraz w środkach transportu publicznego.
TUNEZJA
Od 1 grudnia 2022 r. można podróżować do Tunezji bez żadnych ograniczeń, tj. bez okazywania certyfikatów szczepienia / ozdrowienia oraz bez negatywnych wyników testów.
MALEDIWY
Wjazd na terytorium Malediwów odbywa się bez żadnych ograniczeń - nie ma konieczności okazywania certyfikatów szczepień, certyfikatów ozdrowieńca, ani wykonywania testów na COVID-19).
Zapoznaj się z procedurami linii lotniczej obsługującej Twój rejs, w sekcji NA LOTNISKU W SAMOLOCIE „Linie rejsowe obsługujące WYJAZDY EGZOTYCZNE”.
Wymagane dokumenty
Podróżni zobligowani są wypełnić online (nie wcześniej niż 48 godzin przed przybyciem na Malediwy, a także 24 godziny przed wyjazdem z Malediwów) deklarację o stanie zdrowia - formularz dostępny na stronie: https://imuga.immigration.gov.mv/ethd. Wszyscy pasażerowie są również zobowiązani do wypełnienia Imigracyjnej karty przyjazdu przy przyjeździe na Malediwy.
UWAGA!!!
W sytuacji, gdy samolot wyląduje w Male po godzinie 15:00 oraz w rezerwacji posiadają Państwo adnotację, iż lokalny transfer odbywa się wodolotem – wówczas w pierwszym dniu zostaną Państwo zakwaterowani w hotelu niedaleko lotniska. Transfer wodolotem do hotelu docelowego odbędzie się następnego dnia. W przypadku, gdy samolot powrotny odlatuje z lotniska w Male przed godziną 9:00 rano czasu lokalnego - wówczas transfer powrotny wodolotem z wyspy do Male odbędzie się dzień wcześniej, jeśli nie będzie możliwości zorganizowania transferu powrotnego innym środkiem transportu. Na nocleg przed wylotem zostaną Państwo zakwaterowani w hotelu niedaleko lotniska.Przepisy sanitarne
Procedury i metody działania związane z Covid-19 >>DOMINIKANA
Zniesiono wymóg posiadania testów na COVID-19 przy wjeździe do kraju (dot. zaszczepionych i niezaszczepionych), ale osoby przybywające do Dominikany mogą zostać poddane tzw. szybkim testom na obecność wirusa.
Wymagane dokumenty
Wszyscy podróżni udający się do Dominikany są zobowiązani do wypełnienia online formularza E-Ticket i uzyskania kodu QR.
Formularz jest dostępny tutaj: https://eticket.migracion.gob.do/ i należy go wypełnić nie wcześniej niż 72 godziny przed wylotem z Polski lub z Dominikany (w przypadku lotu powrotnego).
Wypełnić bez użycia polskich znaków językowych.Formularz należy wypełnić przy wjeździe oraz przy wyjeździe, system wygeneruje dwa kody QR, które zostaną zeskanowane przez władze w punkcie wjazdu i wyjazdu.
W celu usprawnienia procedury podczas przylotu, zalecamy wydrukowanie lub zrobienie zrzutu ekranu z kodem QR, który należy mieć przy sobie przed wylotem.
UWAGA! Formularz powinien być wypełniony osobno dla każdego z uczestników.
Dodatkowe informacje są dostępne pod linkiem: https://viajerodigital.mitur.gob.do/Zapoznaj się z procedurami linii lotniczej obsługującej Twój rejs, w sekcji NA LOTNISKU W SAMOLOCIE „Linie rejsowe obsługujące WYJAZDY EGZOTYCZNE”, w przypadku przelotów z przesiadkami przewodnik może wymagać negatywnego wyniku test RT-PCR w języku angielskim.
Przepisy sanitarne
Zniesiono wszystkie obostrzenia na miejscu. Noszenie maseczek nie jest obowiązkowe.
ZJEDNOCZONE EMIRATY ARABSKIE
Z dniem 8 listopada 2022 r. zostały zniesione wszystkie ograniczenia związane z Covid-19 dla osób podróżujących do Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Tym samym podróżni lecący do Dubaju nie muszą już przedstawiać świadectwa szczepienia przeciw Covid-19 ani poddawać się testowi PCR przed wylotem.
MEKSYK
Wjazd na terytorium Meksyku jest możliwy bez żadnych ograniczeń. Nie ma potrzeby okazywania certyfikatu szczepienia lub ozdrowieńca, ani wykonywania testów na COVID-19.
Zapoznaj się z procedurami linii lotniczej obsługującej Twój rejs, w sekcji NA LOTNISKU W SAMOLOCIE „Linie rejsowe obsługujące WYJAZDY EGZOTYCZNE”, w przypadku przelotów z przesiadkami przewoźnik może wymagać negatywnego wyniku test RT-PCR lub testu antygenowego w języku angielskim.
Wymagane dokumenty
Przepisy meksykańskie nie przewidują minimalnego okresu ważności paszportu, ale z uwagi na fakt, że Turyści mają co do zasady prawo do 180-dniowego pobytu, urzędnicy migracyjni z reguły oczekują, że paszport także będzie ważny przez minimum 6 miesięcy. W związku z tym zalecane jest upewnienie się, że posiadany paszport będzie ważny przez minimum 6 miesięcy od daty wjazdu do Meksyku.
Przepisy sanitarne
W Meksyku obowiązuje nakaz zasłaniania ust oraz nosa w przestrzeni publicznej w tym na ulicach, w obiektach zamkniętych i w środkach komunikacji zbiorowej. Noszenie maseczki nie jest obowiązkowe na plaży, przy basenie hotelowym oraz przy stoliku w restauracji.
KUBA
Od 6 kwietnia 2022 r. Kuba zniosła ograniczenia dla podróżnych! Oznacza to, że nie ma obowiązku okazywania certyfikatu COVID potwierdzającego zaszczepienie przy przekraczaniu granicy ani przedstawiania ujemnego wyniku testu PCR.
Władze Kuby zastrzegają możliwość przeprowadzania losowych testów po przylocie. Nowo wprowadzanie przepisy nie wykluczają dzieci z losowego testowania w kierunku COVID-19 po przybyciu na Kubę.
Wymagane dokumenty
Przed przylotem należy zarejestrować swój wjazd, wypełniając internetowy formularz rejestracyjny dostępny na stronie: https://dviajeros.mitrans.gob.cu/inicio Dotyczy to wszystkich osób, niezależnie od wieku.
Należy posiadać ubezpieczenie obejmujące koszty leczenia COVID-19. Zaleca się zwrócenie uwagi, aby wykupiony wariant ubezpieczenia oprócz kosztów leczenia obejmował również koszty izolacji i kwarantanny.
Przepisy sanitarne
Na Kubie obowiązuje nakaz zasłaniania ust oraz nosa w przestrzeni publicznej w tym na ulicach, w obiektach zamkniętych i w środkach komunikacji zbiorowej.
Wstęp do miejsc publicznych nie wymaga okazania certyfikatu szczepień.
SESZELE
Test w kierunku Covid-19
Od 1 grudnia 2022 r. Seszele zniosły niemal wszystkie obostrzenia wjazdowe! Nie trzeba już okazywać certyfikatów szczepienia / ozdrowienia ani negatywnych wyników testów.
Wymagane dokumenty
Przed wylotem wszyscy podróżujący (w tym również dzieci) muszą zarejestrować swoją podróż za pośrednictwem strony internetowej https://seychelles.govtas.com/. Formularz można wypełnić wyłącznie online w okresie między 72 a 3 godziny przed wylotem.
Wszyscy podróżni muszą posiadać ubezpieczenie podróżne i zdrowotne pokrywające koszty zakwaterowania w przypadku zachorowania na COVID-19 i/lub nałożonej kwarantanny.
Przepisy sanitarne
Nie ma ograniczeń w przemieszczaniu się po wjeździe na Seszele. Otwarte są sklepy, bary, restauracje i ośrodki kultury.
Na Seszelach obowiązuje nakaz zasłaniania ust i nosa w zamkniętej przestrzeni publicznej, a także w miejscach publicznych na zewnątrz, jeżeli nie można zachować dystansu społecznego.MAURITIUS
Aktualizacja 01.07.2022
Aktualnie przy wjeździe na Mauritius osoby zaszczepione i niezaszczepione traktowane są tak samo.
Nie jest wymagane przedstawianie negatywnego testu przy wjeździe do krajuWymagane dokumenty
Wszyscy podróżni będą zobowiązani wypełnić online formularz w aplikacji: https://safemauritius.govmu.org/
Po uzupełnieniu otrzymają QR kod.
UWAGA: Formularz należy wypełnić najwcześniej 72h przed wylotem. Wygenerowany dokument trzeba wydrukować oraz zabrać ze sobą na Mauritius.Podróżni przylatujący z Polski na Mauritius (zarówno zaszczepieni, jak i niezaszczepieni) zobowiązani są również do posiadania ubezpieczenia zdrowotnego, uwzględniającego koszty związane z COVID-19.
Przepisy sanitarne
Obowiązkowe jest noszenie masek na twarz w miejscach publicznych, takich jak szpitale, port, lotnisko i transport publiczny.
TAJLANDIA
Od 01.10.2022 wszyscy podróżni udający się do Tajlandii, nie muszą okazywać negatywnego wyniku testu w kierunku COVID-19 oraz Unijnego Certyfikatu Covid.
SRI LANKA
Wszyscy podróżni udający się na Sri Lankę, nie muszą okazywać negatywnego wyniku testu w kierunku COVID-19 oraz Unijnego Certyfikatu Covid.
Wymagane dokumenty
Wszyscy podróżujący na Sri Lankę zobowiązani są do wypełnienia wniosku w systemie elektronicznej autoryzacji wjazdu - Electronic Travel Authorization (ETA). Formularz dostępny jest na stronie: Online Visa Application (eta.gov.lk). Po przylocie należy okazać urzędnikowi imigracyjnemu paszport oraz kopię potwierdzenia zgody na wjazd (ETA).
Opłata za ETA wynosi 50 USD/os.
Ostatecznie można otrzymać ETA także po wylądowaniu na lotnisku na Sri Lance - wówczas opłata wynosi 60 USD/os.
Ponadto, należy wypełnić formularz migracyjny (dot. przylotu i wylotu) – obecnie dostępny również online: https://eservices.immigration.gov.lk/emb/eEmbarkation/INDONEZJA
Formularz celny
Wszyscy podróżni zobowiązani są do wypełnienia formularza celnego, na co najmniej jeden dzień przed wylotem do Indonezji, na stronie: https://ecd.beacukai.go.id/
Po wypełnieniu formularza wygeneruje się kod QR, który należy wydrukować lub zachować na urządzeniu mobilnym, tak aby móc przedstawić go służbom celnym po przylocie do Indonezji. Nie należy umieszczać wydrukowanego kodu QR w bagażu rejestrowanym.Zasady wjazdu związane w pandemią koronawirusa:
Wjazd i pobyt:
Procedura ubiegania się o indonezyjską e-wizę jest następująca:
Źródło:https://www.gov.pl/web/indonezja/idpWIETNAM
Od 15 maja 2022 r. Wietnam zniósł ograniczenia wjazdowe.
Turyści z Polski wylatujący na wakacje do Wietnamu nie muszą już przedstawiać certyfikatów covidowych oraz negatywnych wyników testów.
Szczegółowe informacje na temat aktualnie obowiązujących przepisów wjazdowych, w związku z obecną sytuacją epidemiologiczną, znajdziesz na stronie: www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych
-
-
NA LOTNISKU, W SAMOLOCIE
- Zachowaj 1,5-metrowy dystans (nie dotyczy rodzin i osób podróżujących razem)
- Dezynfekuj ręce ogólnodostępnymi środkami, a podczas kaszlu oraz kichania zakrywaj usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – wyrzuć chusteczkę do zamkniętego kosza, ręce umyj używając mydła i wody lub zdezynfekuj dłonie płynem na bazie alkoholu
- Płać bezgotówkowo
PROCEDURY ZWIĄZANE Z COVID-19
LINIE REJSOWE obsługujące WYJAZDY EGZOTYCZNE
-
W Hotelu
Aby zapewnić naszym Klientom wakacje, podczas których będą czuć się bezpiecznie i komfortowo, nasi Partnerzy zastosowali nowe standardy higieny w oferowanych przez nas obiektach, uwzględniając procedury i zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia dla branży hotelarskiej.Check-in onlineWiele hoteli umożliwia zameldowanie się bezdotykowe tj. za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji danego hotelu.Środki dezynfekujące oraz maseczki ochronneNa terenie hoteli, zgodnie z lokalnymi wytycznymi dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny, rozmieszczone są dozowniki do dezynfekcji rąk, a w wyznaczonych miejscach na terenie obiektów może obowiązywać nakaz noszenia maseczek ochronnych.Wycieczki fakultatywneOdbywać się będą z uwzględnieniem lokalnych wymogów sanitarnych dotyczących transportu w autokarach oraz w zwiedzanych miejscach i obiektach.Baseny i aquaparkiSą regularnie czyszczone zgodnie z hotelowym harmonogramem, a ich czas działania może być ograniczony. Godziny działania basenów i aquaparków podane będą w obiektach hotelowych i są dostosowane do aktualnego obłożenia hotelu oraz lokalnych obostrzeń epidemicznych, higienicznych.Plaża i leżakiLeżaki udostępniane są gościom z zachowaniem obowiązujących w danym miejscu obostrzeń lokalnych oraz o ile to możliwe zasad dystansu społecznego. Tym samym ilość leżaków może być ograniczona, a materace na leżaki mogą nie być udostępniane. Ręczniki plażowe zazwyczaj są udostępniane gościom we wskazanym przez obiekt miejscu, np. w hotelowym SPA, krytym basenie, recepcji.Dystans społecznyW miejscach publicznych w szczególności w lobby, restauracji, korytarzach Podróżni powinni przestrzegać zasad zachowania dystansu społecznego tj. odległość między sobą 1,5 -2 m. Dla wygody Podróżnych w hotelach dodane zostały niezbędne oznaczenia, wskazówki i powiadomienia zgodnie z zasadami zachowania dystansu społecznego.Rozrywka i aktywnościAtrakcje rozrywkowe mogą mieć ograniczoną formę z zastrzeżeniem limitu gości dla zachowania wymaganego dystansu społecznego, a w zależności od obostrzeń mogą zostać czasowo odwołane, wyłączone. Dostęp do hotelowego SPA podobnie jak siłowni, boiska, kortu może być zmodyfikowany i ograniczony oraz przygotowany pod kątem zachowania bezpieczeństwa oraz dystansu społecznego. W każdym hotelu udostępnione będą informacje odnośnie do dostępnych form aktywności, dlatego należy się z nimi zapoznać zaraz po przyjeździe.Sprzątanie pokoiAby zapewnić najlepszy standard higieny i bezpieczeństwa wprowadzone zostały nowe zasady sprzątania w pokojach. Wszystkie będą dokładnie wyczyszczone przed przybyciem gości i te same procedury dezynfekcji będą obowiązywały przy każdej zmianie Podróżnych w pokoju. Ze względu na ograniczenia kontaktu z Podróżnymi pokoje nie będą sprzątane codziennie, niemniej Podróżni mogą zgłosić zapotrzebowanie na dodatkowy serwis sprzątający bezpośrednio w recepcji hotelowej.RestauracjeFunkcjonują w mniejszym obłożeniu z zachowaniem zasad zachowania dystansu społecznego, stoły są dezynfekowane po zakończonym posiłku. Możliwe są również ograniczenie samoobsługi w restauracjach, przy bufetach i w barach lub ich częściowe zamknięcie. Niemniej jednak, aby zapewnić wystarczającą przestrzeń dla wszystkich Podróżnych godziny otwarcia restauracji i innych obiektów hotelowych mogą zostać zmienione, a posiłki mogą być wydawane z podziałem na tzw. tury. O ile to możliwe, posiłki i napoje będą podawane Podróżnym przez pracowników noszących maski ochronne. Dostęp do usługi room service, restauracji a’la carte może być ograniczony lub całkowicie wyłączony. Bary plażowe mogą być wyłączone z użytku lub czas ich działanie ograniczony, w zamian goście będą korzystali z innego wyznaczonego miejsca z napojami lub przekąskami.Strefa izloacjiW zależności od obowiązujących lokalnie przepisów na terenie hotelu może być wyznaczona część obiektu hotelowego, piętro, specjalna strefa odosobnienia dla osób z potwierdzonym pozytywnym wynikiem testu w kierunku Covid19.Serwis świadczony w obiektach hotelowych (w szczególności serwis w pokoju, barze, strefach ogólnodostępnych, klubach dla dzieci, na plaży, przy basenie,) może ulec zmianie i być ograniczany. Decyzję o ograniczeniach podejmowane są na bieżąco przez Zarząd hotelu, w zależności od lokalnych przepisów i dyrektyw związanych z zasadami zachowania dystansu społecznego oraz standardami bezpieczeństwa, higieny i dezynfekcji.Wiele hoteli wprowadziło procedury zgodnie z wytycznymi Światowej Organizacji Zdrowia dla branży hotelarskiej. Dlatego w opisach hoteli przygotowaliśmy dla naszych Podróżnych specjalną sekcję „Informacje dodatkowe” o zasadach ochrony przed COVID-19*.Ze względu na różne przepisy lokalne w krajach, do których organizujemy imprezy turystyczne, zasady funkcjonowania obiektów hotelowych mogą się różnić w zależności od wybranego przez Podróżnego kierunku podróży oraz obiektu. Prosimy o sprawdzenie szczegółowych informacji o kierunku, do którego się Państwo wybierają.Ubezpieczenie
W cenie każdej imprezy turystycznej wliczony jest pakiet ubezpieczeniowy TRAVEL – BASIC, pokrywający koszty leczenia i transportu do wysokości 20 000 EUR.
Pakiet ten nie pokrywa kosztów leczenia na wypadek zachorowania:- na Covid-19,
- powstałego wskutek leczenia choroby przewlekłej.
Ubezpieczenia dodatkowe:- UBEZPIECZENIE REZYGNACJA Covid-100, od rezygnacji z podróży, w tym powstałych na skutek zachorowania na Covid-19. Koszt ubezpieczenia to 4,9% wartości imprezy turystycznej, a suma ubezpieczenia równa się cenie imprezy turystycznej, jednak nie jest wyższa niż 18 000 zł/os.
- UBEZPIECZENIE OD CHORÓB PRZEWLEKŁYCH – ubezpieczenie to obejmuje koszty leczenia powstałe wskutek leczenia zaostrzeń [nasilenia dolegliwości] lub powikłań choroby przewlekłej, z powodu której ubezpieczony leczył się w okresie 12 miesięcy przed datą zawarcia umowy ubezpieczenia.
- UBEZPIECZENIE OD SPORTÓW EKSTREMALNYCH – jeśli uprawiasz np. nurkowanie z użyciem aparatów oddechowych, rafting, wspinaczkę skałkową, jazdę konną, na quadach, na skuterach wodnych, kitesurfing to skorzystaj z tego ubezpieczenia i ciesz się sportem.
Więcej informacji znajdziesz na www.coraltravel.pl/ubezpieczenia-covid-19 lub w Twoim biurze podróży.TURYSTYCZNY FUNDUSZ GWARANCYJNYWszyscy nasi Klienci są zabezpieczeni przez I filar zabezpieczenia finansowego imprez turystycznych - Gwarancję Ubezpieczeniową oraz II filar - Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych z dnia 26 listopada 2016r (Dz.U. z 2016 r. poz. 1334). Każda impreza turystyczna organizowana przez Coral Travel Poland zawiera wliczoną w cenę imprezy, składkę TFG, która pokrywa koszt powrotu Klientów z imprezy turystycznej do Polski lub w przypadku jej przerwania, czy niezrealizowania imprezy, wypłaca również zwrot kosztów, gdy biuro podróży utraci płynność finansową.Turystyczny Fundusz Gwarancyjny jest stuprocentowym zabezpieczeniem wystawionych Klientom voucherów, za anulowane imprezy turystyczne, w związku z wstrzymaniem międzynarodowego ruchu lotniczego, spowodowanego przez pandemię Covid-19.Testy i kwarantanna
Obowiązujące zasady:Od dnia 28 marca 2022 r. na podstawie przepisów Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 marca 2022 r. zniesione zostają wszelkie ograniczenia w podróżowaniu do Rzeczypospolitej Polskiej, co oznacza, że nie ma już obowiązku:- legitymowania się podczas przekraczania granicy certyfikatami szczepienia,
- wykonywania testów w kierunku SARS-CoV-2,
- odbywania tzw. kwarantanny przyjazdowej.
Wakacje z testem w dobrej cenie. Skorzystaj z oferty naszych partnerów. Zaświadczenie o negatywnym wyniku testu RT-PCR i testu antygenowego musi być w języku angielskim.
Laboratorium Genetycznym Gyncentrum:Badanie komercyjne RT-PCR wymaz w kierunku Covid-19 z zaświadczeniem w języku angielskim dla Klientów Coral Travel Poland w cenie 249 zł oraz Covid-19 test antygenowy w języku polskim lub angielskim w cenie 129 zł w punktach Laboratorium Genetycznym Gyncentrum.JAK SKORZYSTAĆ ZE SPECJALNEJ CENY NA BADANIE?Wejdź na stronę https://covid19.gyncentrum.pl/badanie-prywatne-wstep (zakładka Test indywidualny). Wybierz opcję TEST RT-PCR lub test antygenowy i wypełnij formularz:- Aby skorzystać ze specjalnej ceny wybierz Przelew online - PRZELEWY24 i wpisz kod: coralovewakacje#
- Dokonaj płatności za badanie.
- Udaj się do najbliższego punktu drive-thru Gyncentrum.
- Aby usprawnić proces wymazu w punktach mobilnych zachęcamy do wypełnienia druku skierowania na badanie w zależności od jego rodzaju ( rt-PCR lub antygenowy) oraz zabranie druku na umówioną wizytą. (Formularz)
- Wykonaj badanie bez wysiadania z auta.
- Odbierz wynik online w ciągu 24h lub w przypadku testu antygenowego do 1h.
ALAB Laboratoria:Badanie komercyjne RT-PCR wymaz w kierunku Covid-19, z zaświadczeniem w języku angielskim dla Klientów Coral Travel Poland w cenie 218 zł oraz Covid test antygenowy w języku polskim lub angielskim w cenie 93 zł , w punktach ALAB laboratoria po okazaniu umowy z Coral Travel Poland lub rezerwacji dodanej do aplikacji mobilnej Coral Travel Poland Sp.z o.o.
Znajdź Punkt Pobrań na https://sklep.alablaboratoria.pl/
Zapisz się na badanie https://www.alablaboratoria.pl/rezerwacja
Promocyjna cena obowiązuje do 30 września 2022.Diagnostyka:Badanie komercyjne w kierunku Covid-19 bez oraz z zaświadczeniem w języku angielskim dla Klientów Coral Travel Poland, w wybranych punktach laboratorium Diagnostyka. Kod rabatowy do wyświetlenia na poniższe badanie dostępny będzie po uprzednim zalogowaniu się i dodaniu Imprezy Turystycznej lub/i Usługi Turystycznej w Strefie Klienta pod adresem www.coraltravel.pl/client/login
a) Test antygenowy bez zaświadczenia: 70 zł/os.
b) Test antygenowy z zaświadczeniem: 100 zł/os.
c) Test RT-PCR z zaświadczeniem: 250 zł/os.
JAK SKORZYSTAĆ ZE SPECJALNEJ CENY NA TESTY:Wejdź na stronę:
a) Test antygenowy bez zaświadczenia
b) Test antygenowy z zaświadczeniem
c) Test RT-PCR z zaświadczeniem- • Wybierz punkt pobrań,
- • Dodaj badanie do „KOSZYKA”, następnie wejdź „ DO KOSZYKA” i „PRZEJDŹ DO ZAMÓWIENIA”,
- • Wprowadź kod rabatowy na badanie (wyświetlony w Strefie Klienta), pod ceną, w miejscu „Łączna kwota” i wybierz „ZASTOSUJ”, cena badania zostanie pomniejszona o kwotę rabatu, a następnie „PRZEJDŹ DO KASY” i postępuj zgodnie z bieżącymi komunikatami na stronie sklepu laboratorium DIAGNOSTYKA.
- • Na badanie należy zabrać aktualny dokument tożsamości, którym Uczestnik wylegitymuje się podczas odprawy lotniskowej (dowód osobisty lub paszport według przepisów wjazdowych kraju docelowego).
NAJCZĘSTSZE PYTANIA
PRZED WYLOTEM/NA LOTNISKUWszyscy podróżujący za granicę zobowiązani są wypełnić poniższe deklaracje, które otrzymają od przedstawiciela linii lotniczych, w samolocie: Karta Lokalizacji Pasażera >>
Deklaracja Pasażera Dla Celów Ochrony Zdrowia Publicznego w związku z COVID-19 >> oraz dokumenty wymagane przez Kraj, do którego planujesz podróż. Wymagane dokumenty znajdziesz w sekcji „KIERUNEK PODRÓŻY”, „Przed wylotem/ Na lotnisku” oraz „W kraju” na stronie www.coraltravel.pl/bezpiecznie-wracamy-do-podrozowaniaW SAMOLOCIEProcedury linii lotniczej obsługującej Twój rejs, sprawdzisz w sekcji „W SAMOLOCIE”, „PROCEDURY ZWIĄZANE Z COVID-19” na stronie www.coraltravel.pl/bezpiecznie-wracamy-do-podrozowaniUBEZPIECZENIEW cenie wyjazdu zawsze wliczony jest pakiet ubezpieczeniowy TRAVEL – BASIC, pokrywający koszty leczenia i transportu do 20 000 EUR. Pakiet ten nie pokrywa kosztów na wypadek zachorowania na Covi-19. Dlatego zalecamy rozszerzenie ubezpieczenia do pakietu OPTIMUM, MAX i MAX PLUS, gdzie koszty leczenia i transportu powstałe na skutek Covid-19, pokrywane są w ramach sumy ubezpieczenia KL odpowiedniego wariantu. Więcej informacji znajdziesz na www.coraltravel.pl/ubezpieczenia-covid-19 lub w Twoim biurze podróży.W ramach pakietu OPTIMUM, MAX i MAX PLUS pokrywane są koszty leczenia i transportu powstałe na skutek pandemii choroby zakaźnej Covid-19, w ramach sumy ubezpieczenia KL odpowiedniego wariantu. Pakiet ubezpieczeniowy TRAVEL – BASIC – nie uwzględnia kosztów leczenia Covid-19. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie www.coraltravel.pl/ubezpieczenia-covid-19Jeżeli wynik testu jest pozytywny, Gość hotelowy przechodzi kwarantannę, o jej długości decydują dedykowane służby (medyczne/sanitarne), na miejscu. Każdy przypadek rozpatrujemy indywidualnie w oparciu o informacje z właściwych służb, które informują o możliwości powrotu do kraju. Goście, u których wynik testu wyszedł pozytywny, powtórny test wykonują na swój koszt. Każdy nasz Klient posiadający dodatkowy pakiet ubezpieczeniowy OPTIMUM, MAX i MAX PLUS w wypadku wykonania powtórnego testu uruchamiana jest ochrona ubezpieczeniowa kosztów leczenia, a co za tym idzie, jeśli kolejne testy będą wymagane – ich koszty zostaną pokryte przez ubezpieczyciela w ramach sumy ubezpieczenia odpowiedniego wariantuW ramach pakietu OPTIMUM, MAX lub MAX PLUS pokrywane są koszty leczenia i transportu, powstałe na skutek pandemii choroby zakaźnej Covid-19. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie www.coraltravel.pl/ubezpieczenia-covid-19.
Jeżeli wynik testu jest pozytywny, Klient przechodzi obowiązkową kwarantannę. O jej długości decydują dedykowane służby (medyczne/sanitarne), w miejscu pobytu.Każde zdarzenie związane z zachorowaniem do dnia zakończenia Imprezy Turystycznej jest objęte ochroną ubezpieczeniową.
Jeżeli przed zakończeniem Imprezy (np.01.02-08.02.2021) Klient wykona test i otrzyma wynik pozytywny co jest równoznaczne z pozostaniem w destynacji, na kwarantannie – zdarzenie to z uwagi na fakt, iż zostało rozpoznane podczas trwania Imprezy jest objęte ochroną ubezpieczeniową, w tym wszelkie zdarzenia związane z chorobą Covid-19. Warunkiem jest wykupienie przez Klienta pakietu ubezpieczeniowego OPTIMUM, MAX lub MAX PLUS.
Jeśli jednak już 09.02.2021 idąc do łazienki poślizgnie się i złamie nogę i będzie konieczna wizyta lekarska oraz założenie gipsu, to zdarzenie to nie jest objęte ochroną ubezpieczeniową. Co oznacza, że w takiej sytuacji każdy Klient pozostający na kwarantannie [dłużej niż pierwotny pobyt] ma obowiązek dokupić nowe ubezpieczenie, na okres pozostania w destynacji od pierwotnej daty zakończenia Imprezy do końca kwarantanny. Ubezpieczenie to będzie pokrywało wszelkie nowe zdarzenia zdrowotne podczas dalszego pobytu.
WAŻNE: W sytuacji konieczności pozostania na kwarantannie po zakończeniu Imprezy, Klient powinien niezwłocznie skontaktować się z Opiekunem rezerwacji lub Przedstawicielem Coral Travel Poland i wskazać konieczność dokupienia [przedłużenia] ubezpieczenia. Przedstawiciel Coral Travel Poland poda kwotę ubezpieczenia, a Klient dokona zapłaty tej kwoty, w tytule podając nr rezerwacji oraz numer dodatkowego ubezpieczenia.KIERUNEK PODRÓŻYPrzygotowaliśmy specjalną sekcję, w której publikujemy wytyczne dla poszczególnych kierunków. Są to informacje oficjalne, pochodzące z rządowych źródeł. Zachęcamy do zapoznania się z nimi podczas planowania wyjazdu www.coraltravel.pl/bezpiecznie-wracamy-do-podrozowania sekcja „KIERUNEK PODRÓŻY”.Przed wylotem zapoznaj się z wytycznymi dla poszczególnych kierunków wyjazdu na stronie www.coraltravel.pl/bezpiecznie-wracamy-do-podrozowania w sekcji „KIERUNEK PODRÓŻY”.W HOTELUAby zapewnić naszym Klientom wakacje, podczas których będą czuć się bezpiecznie i komfortowo, nasi Partnerzy zastosowali nowe standardy higieny oraz dystansu społecznego w oferowanych przez nas obiektach, uwzględniając procedury i zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia dla branży hotelarskiej. W tym celu zapoznaj się informacjami na stronie www.coraltravel.pl/bezpiecznie-wracamy-do-podrozowania w sekcji „W HOTELU” oraz z opisem interesującego Cię hotelu, w sekcji „Informacje dodatkowe”, gdzie znajdziesz wytyczne w kwestii ochrony przed Covid-19 wprowadzone w konkretnym obiekcie.Informację tę znajdziesz w opisie interesującego Cię hotelu, w sekcji „Informacje dodatkowe”, gdzie znajdziesz wytyczne w kwestii ochrony przed Covid-19, wprowadzone w konkretnym obiekcie.Restauracje i bary funkcjonują w mniejszym obłożeniu z zachowaniem zasad dystansu społecznego, dlatego stoły są ustawione w minimalnej odległości 1,5 metra od siebie i dezynfekowane po zakończonym posiłku. Możliwe są również ograniczenia samoobsługi w restauracjach, przy bufetach i w barach. O ile to możliwe, posiłki i napoje będą podawane Gościom przez pracowników noszących maski ochronne. Aby zapewnić wystarczającą przestrzeń dla wszystkich Gości godziny otwarcia restauracji i innych obiektów hotelowych zostaną wydłużone.Baseny są regularnie czyszczone, a ich czas działanie może być ograniczony. Godziny działania basenów i aquaparków podane będą w obiekcie hotelowym i są uwarunkowane obłożeniem, jak i sytuacją na miejscu. Strefy SPA oraz Wellness ze względu na swoją specyfikę mogą być wyłączone lub działać na ograniczonych zasadach.OPIEKA REZYDENTA/WYCIECZKIObsługa rezydenta będzie realizowany zgodnie z dotychczasową praktyką, z uwzględnieniem lokalnych wymogów sanitarnych. Jednocześnie zachęcamy do zainstalowania naszej aplikacji mobilnej – „CORAL TRAVEL POLAND SP Z O O”, zapewniającej dostęp do najważniejszych informacji na miejscu. Znajdziesz ją w App Store lub Google Play.Odbywać się będą z uwzględnieniem lokalnych wymogów sanitarnych dotyczących transportu w autokarach.© Coral Travel Poland Sp. z o.o., 2023Opublikowane na stronach internetowych www.coraltravel.pl materiały, informacje lub ceny nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.Strona korzysta z plików cookie. Możesz określić warunki przechowywania,
lub dostępu w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.Aktualne warunki podróżowania